Subject: Ed: Ravimiameti infokiri ravimikäitlejatele
From: "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jan 2025 16:29:36 +0200

Tere

Jagame lisateavet sünkroniseerimise ajakava ja kõigile ettevõtetele üldiselt 
suunatud soovitustega Riigikantseleilt (manuses). Elutähtsa teenuse 
osutajaid ravimikäitlejate seast ei ole veel määratud, st viimases osas 
olevad soovitused ei ole ravimikäitlejatele suunatud.

Kui teil on desünkroniseerimise või elektrikatkestuse ajal ravimite 
käitlemise osas küsimusi-ettepanekuid, siis palun võtke meiega ühendust 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  või telefonil 747 4140.

Parimate soovidega

Ravimiamet

Saatja: Ravimiamet <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 22. jaanuar 2025 17:26
Teema: Ravimiameti infokiri ravimikäitlejatele

Ravimiameti infokiri ravimikäitlejatele

Lugupeetud ravimikäitlejad

Eestil on koos Läti ja Leeduga plaanis desünkroniseerida ennast Venemaa 
elektrivõrgust ning liituda Mandri-Euroopa sagedusalaga.

Selleks ühendatakse ennast 8. veebruaril lahti Venemaa elektrivõrgust ja 
alustatakse n-ö saartalitlusega (Eesti, Läti ja Leedu tagavad omavahel 
sagedust hoides oma elektrienergia toimepidevuse).

9. veebruariks on Mandri-Euroopaga ühendused loodud ning oleme uues 
sagedusalas. Kui kõik sujub plaanipäraselt, ei pane Eesti elanikud sageduse 
muutumist tähelegi.

Valmis tuleb aga olla igaks olukorraks, ka selleks kui sageduse vahetus ei 
lähe ootuspäraselt – olgu põhjuseks vaenuliku idanaabri tegevus, ootamatud 
ilmaolud või tehnilised rikked. Eelkõige tuleks valmis olla 
elektrikatkestusteks.

Elering on üleminekut korralikult ette valmistanud ning Balti riikides on 
piisavalt juhitavaid võimsusi ja välisühendusi, et sünkroniseerimine 
Mandri-Euroopa sagedusalaga tõrgeteta ellu viia.  Eleringi veebilehelt 
leiate  <https://www.elering.ee/sunkroniseerimise-kkk> sünkroniseerimise 
KKK.

Ümberlülitumise ajal on Eesti elektrivarustus siiski tavapärasest haavatavam 
ja tehnilised tõrked pole lõpuni välistatud.

Venemaa võib kasutada seda perioodi, et Eesti inimesi hirmutada ja segadust 
külvata näiteks valeinfo levitamise või meie elektritaristu kahjustamisega. 
Eesti on koos partneritega võimalikke riske hinnanud ja neid maandanud, muu 
hulgas pööratakse sel perioodil suuremat tähelepanu elektritaristu oluliste 
objektide kaitsmisele.

Riigina oleme valmistunud, kuid igal inimesel, ettevõttel ja eriti elutähtsa 
teenuse osutajal tasub oma kriisivarud ja -plaanid üle vaadata, et olla 
valmis võimalikeks elektrikatkestusteks.

Ravimikäitlejatel palume läbi mõelda, kuidas saate ravimeid nõuetekohaselt 
säilitada elektrikatkestuse ajal ja kas või mis ulatuses teil on võimalik 
elektrikatkestuse tingimustes tegevust jätkata:

*	Kui kaua suudate oma tegutsemiskohas ravimite säilitamistingimused tagada 
ja kas selleks vajalikud vahendid on teil olemas/töökorras;
*	Kui kohapeal ei ole enam võimalik sobivaid ravimite säilitamistingimusi 
tagada (olgu see siis loetud tundide või pikema aja möödudes), siis kas ja 
kuhu oleks võimalik ravimid viia, mis vahendeid saate selleks kasutada 
(transpordivahend, kastid, logerid, personal, dokumenteerimine jne);
*	Kes teavitab Ravimiametit, kui säilitamistingimusi ei ole võimalik enam 
tagada ja vajadusel kooskõlastab ravimite liikumise ja hoiustamine, kui see 
ei piirdu tegevusloaga ravimikäitlejatega (nt kui apteek peab ajutiselt 
viima (külma)ravimid generaatoriga varustatud perearstikeskusesse vms) jne.

Kui teil tekib elektrikatkestuse ajal raskusi ravimite säilitamiseks 
vajalike tingimuste tagamisega või te ei saa pikema kui 24h 
elektrikatkestuse puhul oma tegevust taastada, siis palun andke sellest 
Ravimiametile teada:

*	tööajal (E–R 8.30–16.00) Ravimiameti üldtelefonil 737 4140 või e-posti 
aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
*	tööajaväliselt Ravimiameti kriisikontakti telefonil 5333 7302.

Kuna nii riigi tervikuna kui ka ettevõtete kriisivalmidus algab igast 
inimesest endast, siis soovitame kõigil:

*	Mõelda läbi, mida sinu ja su pere jaoks tähendab, kui kodus pole elektrit, 
vett ja/või kütet. 
*	Valmistuda kodus iseseisvalt hakkama saama vähemalt nädal aega. 
*	Hoida kodus varusid oma vajadustest lähtuvalt: vesi, toit, ravimid ja muu 
sinule vajalik. 

Lisainfot elektrikatkestusteks valmistumiseks saab  olevalmis-veebilehelt 
<https://www.olevalmis.ee/et/juhis/elektriga-varustamise-katkemine> 
https://www.olevalmis.ee/et/juhis/elektriga-varustamise-katkemine

Apteekrid saavad soovitada inimestel oma kodune ravimikapp üle vaadata ja 
veenduda, et seal oleksid perekonna vajadusi arvestades ca ühe nädala 
käsimüügiravimite ja 1 kuu retseptiravimite varu. Käsimüügiravimite 
valiku/koguse osas nõustades tuleb lähtuda konkreetse leibkonna suurusest ja 
vajadustest, et vältida liigsest varumisest tingitult hiljem ravimite üle 
jäämist ja ravimijäätmete teket.

Kui teil on desünkroniseerimise või elektrikatkestuse ajal ravimite 
käitlemise osas küsimusi-ettepanekuid, siis palun võtke meiega ühendust 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  või telefonil 747 4140.

Parimate soovidega

Ravimiamet